Saturday, June 9, 2012

coretan hati seorang sahabat




Setiap orang melakukan kesalahan
mampukah aku memaafkannya?

Selama ku berkawan
adakah hatiku menjadi rawan?
sepikah hidupku tanpa kawan?
aku hanya mampu mengungkapkannya
tetapi hati tetap pilu mengenangkannya

Cintakah aku pada kenangan?
kenangan bersama sahabat
dimanakah rasa hati
apabila bertemu tidak seperti kunanti
tiada bicara dibibir
tiada kata gurauan yang menceriakan hati
tiada kata motivasi yang membangkitkan semangat
cuma kata khabar

Adakah dia membenciku?
adakah dia tidak ingin berteman denganku?
adakah aku bukan sahabat yang baik?
untuk dirinya...

Mungkin aku belum bertemu
sahabar yang baik cirinya
sahabat yang baik budi pekertinya
sahabat yang saling sayang menyayangi
sahabat yang sampai akhirah
insyaAllah akan kujumpa
sahabar seperti itu...
suatu hari nanti....

No comments :

Post a Comment

I LOVE BLOG cahaya illahi